HANDELSBETINGELSER
PERSONDATAPOLITIK
Hvem er ansvarlige for mine personlige oplysninger?
Café Kræmmerhuset ApS (delikatesseshoppen.dk) er dataansvarlig for de personoplysninger, som indtastes i forbindelse med bestilling og køb via www.delikatesseshoppen.dk og er således ansvarlig for, at behandlingen sker i overensstemmelse med gældende databeskyttelseslovgivning.
Kontaktinformationer
Du kan rette dine henvendelse omkring persondata til os her:
Café Kræmmerhuset ApS, CVR-nr. 33145934
Adelgade 35, 8400 Ebeltoft
Web.: www.delikatesseshoppen.dk
E-mailadresse: kundeservice@delikatesseshoppen.dk
Telefonnummer: 42964418
Hvor har Delikatesseshoppen.dk dine personoplysninger fra?
I forbindelse med din bestilling og køb via webshoppen, har vi modtaget dine personoplysninger.
Opbevaring af dine personoplysninger
Vi opbevarer dine ordre- og betalingsoplysninger i 72 måneder regnet fra dit køb som følge af dokumentationskrav i henhold til bogføringslovgivningen.
Formålene med og retsgrundlaget for behandlingen af dine personoplysninger
Vi behandler dine personoplysninger til følgende formål:
- Indsamling af dine oplysninger via fysiske bestillingsblanketter i vores butikker og eventuel efterfølgende indtastning i vores ordresystem af vores medarbejdere
- Gennemførelse af bestilling og køb via vores webshop, hvor du afgiver din bestilling via vores hjemmeside
- Administration af din relation til os som kunde, herunder opbevaring af din udfyldte bestillingsblanket i et fysisk register i butikken og eventuel registrering i vores ordresystem
- Opfyldelse af krav ifølge lovgivningen, herunder i forhold til bogføring
- Hvis du tidligere har købt varer i webshoppen, sender vi dig eventuelt markedsføringsmateriale, der angår produkter svarende til dine tidligere køb hos os
Retsgrundlaget for vores behandling af dine personoplysninger følger af:
- Indgåelse af aftale om køb af varer eller ydelser via vores webshop, jf. databeskyttelsesforordningens artikel.
- Opfyldelse af markedsførings- og bogføringslovgivningen, jf. databeskyttelsesforordningens artikel.
- Vores legitime interesse i at kunne administrere dine oplysninger som kunde hos os, jf. databeskyttelsesforordningens artikel.
Kategorier af personoplysninger:
Vi behandler følgende kategorier af personoplysninger om dig:
- Kontaktoplysninger fx navn, telefonnummer, mail
- Dine ordreoplysninger
- Betalingsinformation, hvor du køber via vores webshop
- IP-adresse, hvor du har tilgået vores hjemmeside
Modtagere eller kategorier af modtagere:
Vi videregiver eller overlader din personoplysninger til følgende modtagere:
- Databehandlere, som leverer services til intern databehandling, det kan fx være leverandører af softwareløsninger, der muliggør vedligeholdelse og betjening af hjemmesiden
- Databehandlere, der behandler data eksternt, det kan fx være hosting af den platform, hvorpå hjemmesiden er lagret
- Vores samarbejdspartere i form af leverandører og underleverandører af varer og tjenesteydelser
- Revisorer, advokater og andre rådgivere
GENERELT
Ved at bruge www.delikatesseshoppen.dk og/eller afgive en bestilling, erklærer du dig indforstået med disse handelsbetingelser (herefter kaldet ’betingelserne’).
Vi beder dig sikre, at du har læst og forstået betingelserne, inden du afgiver din bestilling. Vi forbeholder os til enhver tid retten til at ændre disse betingelser uden forudgående varsel til dig. Betingelserne, der vil være gældende for din bestilling, vil være dem, der fremgår og accepteres på det givne tidspunkt, du afgiver din bestilling. Har du spørgsmål er du altid velkommen til at kontakte os her (kundeservice@delikatesseshoppen.dk)
Bestilling/ordre indgået
Du vil modtage en e-mail med din bestilling. BEMÆRK, du vil først modtage din endelige ordrebekræftelse, når Delikatesseshoppens køkken har godkendt din bestilling.
Du hører fra butikken inden for 1 arbejdsdag. Eventuelle tastefejl eller fejlvalg i din bestilling er ikke føtex Mad Ud Af Husets ansvar, og du bedes derfor sikre, at det bestilte stemmer. Du skal være minimum 18 år ved afgivelse af en ordre.
Fortrydelsesret og ændringer i bestillingen
I henhold til Forbrugeraftaleloven er der normalt ingen fortrydelsesret for levnedsmidler!
Nærmer er disse varer blandt andet undtaget fortrydelsesretten:
- Varer, som er fremstillet efter dine specifikationer eller har fået et tydeligt personligt præg
- Varer, som må antages at blive forringet eller forældet hurtigt, herunder afskårne blomster og barrodsplanter.
- Forseglede varer, som af sundhedsbeskyttelses- eller hygiejnemæssige årsager ikke er egnet til at blive returneret, og hvor forseglingen er blevet brudt efter leveringen,
- Varer, som på grund af deres art bliver uløseligt blandet sammen med andre varer ved leveringen.
På kundeservice@delikatesseshoppen.dk har du dog mulighed for at fortryde din bestilling op til seks dage før afhentningsdagen. Herefter kan du ikke fortryde længere, og du vil blive opkrævet det fulde beløb.
Ændringer i bestillingen
På kundeservice@delikatesseshoppen.dk har du dog mulighed for at ændre din bestilling op til seks dage før afhentningsdagen. Herefter vil du ikke længere kunne ændre i den og du vil blive opkrævet det fulde beløb.
Afhentning af ordre
Du kan tidligst afhente din ordre på afhentningsdagen og -tidspunktet, som fremgår af din kvittering/ordrebekræftelse. Du skal afhente din ordre i den butik, du valgte under bestillingen.
Når du skal afhente din ordre, beder vi dig rette henvendelse i/på adressen:
Café Kræmmerhuset - Reastaurant & Iscafé, Adelgade 35, 8400 Ebeltoft
Hav venligst dit navn og ordrenummer klar. Afhentes din ordre ikke inden kl. XX.XX på den oplyste afhentningsdag, destrueres din bestilling, og du vil fortsat blive opkrævet det fulde beløb.
Depositum og returnering af termo-/varmekasser samt andet opbevaring og service.
I tilfælde hvor din ordre er pakket i termo-/varmekasser, opkræves et depositum på XXX kr. pr. ordre. Termo-/varmekasser samt andet opbevaring og serviceskal være rengjort og intakte ved returnering for at få udbetalt depositummet.
Ved returnering af termo-/varmekasser fremvises udleveringsseddelen, og du vil få tilbagebetalt dit depositum på 200 kr.
Termo-/varmekasserne skal returneres senest tre uger efter afhentningsdagen.
Afsendelse af ordrer
BETALINGSFORMER
Der kan betales med Applepay og følgende nordisk udstedte betalingskort: Dankort, VISA/Dankort, VISA og MasterCard.
Køb med betalingskort ved - AFHENTNING.
Når du godkender et køb og anvender betalingskort som betalingsmiddel, trækker vi pengene 6 dage før afhentning.
BETALINGSLINK: I tilfælde hvor transaktionen fejler, og vi ikke kan hæve pengene fra din konto, sender vi dig et betalingslink, til din oplyste mail ved bestilling, 5 dage før afhentningsdagen og igen 2 dage før afhentningsdagen, såfremt der ikke bliver betalt via det først tilsendte betalingslink.
Sker der ikke betaling via betalingslinket senest dagen før afhentning, vil du i stedet blive opkrævet betaling ved afhentning - Café Kræmmerhuset - Restaurant & Iscafé. Din ordre vil stadig blive produceret til den aftalte afhentningsdato.
Vi henviser i øvrigt til vilkårene for dit betalingskort, som du har fået udleveret af kortudsteder. Har du spørgsmål, er du selvfølgelig også velkommen til at kontakte vores kundeservice på kundeservice@delikatesseshoppen.dk
Køb med betalingskort ved - FORSENDELSE.
XXXXXX
Sikkerhed ved kortbetaling ?????
delikatesseshoppen.dk benytter en kortbetalings- løsning leveret af Shopify Payments. Alle data vedrørende din betaling håndteres udelukkende af Shopify Payments. Det betyder, at det kun er Nets Denmark A/S, der kan læse dine betalingsdata. føtexudafhuset.dk overholder NETS’ retningslinjer for internethandel, hvilket betyder, at du som forbruger er mindst lige så godt stillet, som når du betaler med dit betalingskort i dit lokale supermarked. Nets Denmark A/S tilbyder at gemme dine betalingskortoplysninger, så du kun skal indtaste dem ved første ordreafgivelse. Dine betalingsoplysninger opbevares sikkert og fortroligt hos Nets Denmark A/S. Ved efterfølgende ordrer trækker føtexudafhuset.dk pengene automatisk, når du vælger betaling med et af de registrerede kort. Du kan når som helst vælge at slette din kortregistrering igen. Dette gøres ved betaling i Nets’ betalingsvindue, hvor registrerede kort kan slettes enkeltvis.
Udsolgt – ”Erstatningsvarer”
Såfremt en vare mod forventning er udsolgt, når vi skal pakke din bestilling, vil vi efter bedste evne erstatte den udsolgte vare med en tilsvarende vare. Vi gør naturligvis alt, hvad vi kan for at undgå udsolgt-situationer.
Klagemuligheder?
Kontakt, der har produceret og leveret din mad. Du har mulighed for at få behandlet en klage ved skriftlig henvendelse til kundeservice@delikatesseshoppen.dk En klage over en vare eller tjenesteydelse kan indgives til Center for Klageløsning, Nævnenes Hus, Toldboden 2, 8800 Viborg. Du kan klage til Center for Klageløsning via Klageportalen for Nævnenes Hus (link) . Ved indgivelse af en klage skal du angive vores e-mailadresse kundeservice@delikatesseshoppen.dk .